уторак, 21. јануар 2020.

Priprema za polazak u školu 
kroz  kreativne radionice

Spremnost za polazak odnosi se na različite aspekte dečijeg razvoja i tu govorimo o:

   * fizičkoj
   *socioemocionaloj
   *i kognitivnoj (razvijenost govora, mišljenja,opažanja i pamćenja, kao i mogućnost usmeravanja i održavanja pažnje određeno vreme) spremnosti za školu.



   Tako da priprema za školu, kroz dobro osmišljene kreativne  radionice predstavljaja dobar preduslov za savladavanje školskih veština i to kroz:

*Uvežbavanje sitnih mišića ruke, fina motorika
*Uskladjivanje pokreta oko-ruka
*Naučiti dete da sedi duže vreme na jednom mestu i nešto da radi (da vežba pažnju i koncentraciju)
*Prepoznavanje slova-kada ga vidi da zna da ga imenuje i da imenuje predmete koji počinju tim slovom (vežba igra na slovo na slovo)
*Uvežbavanje matematičkih sposobnosti;
    -razlikovanje oblika,
   -svrstavanje stvari po nekim osobinama, da zna šta je veliko, malo, usko-široko,nisko-visoko,
    -uočava položaj:gore-dole, pravo,napred-nazad, levo-desno, ---da se snalazi u svesci, ali i na ulici,
     -da se snalazi u vremenu:dan-noć, danas, sutra, juče
     -poredi predmete i pojave i uoči sličnosti i razlike
*igra je važan i neizostavan deo pripreme deteta za polazak u školu.(kroz igru, kao što su"ne ljuti se čoveče", domine, karte, igra memorije i dr…
Jer u ovakvim igrama dete se misaono aktivira, stavlja se u situaciju da zaključuje, povezuje, pamti, da poštuje određena pravila, da se takmiči ili razvija saradničke odnose, ako ih igra u paru.
* Razvijati pažnju tako dase detetu o nečemu priča, ali i pokazuje to što mu se priča, jer dete mnogo lakše pamti kada nešto vidi i čuje,;
     -čitati deci kraće priče(bajke i basne) i tražiti da ih prepriča, da odgovori n a pitanja vezana za priču,
    -da nacrta neki složeniji crtež o sadržaju priče, tako da ispuni ceo prostor papira.
* vežba opažanja;
     -staviti pred dete nekoliko igračaka, a kada se ono okrene, promeniti mesta ili neku skloniti, dete treba da opaža šta nedostaje
    -igrati se kupaca i prodavaca, zadavati mu da vam iz radnje donese 4-5 stvari i proveriti da li je donelo sve što ste tražili.
      -slaganje složenijih slagalica(puzzle)
      -tražiti da uoče razlike sa dva crteža koja izgledaju isto(pronadji razlike)


Priprema dece za polazak u školu, kroz  kreativne radionice i igru pokazala se kao jako dobra i  zanimljiva.

Grupa je važna;

*zbog razvijanja pripadništva, razvoja
*socijalno emocionalne zrelosti, što sve olakšava detetu polazak u školu, prihvatanje školskog života i obaveza, bolje komunikacije sa vršnjacima i odraslima
*sklapa i održava prijateljstva-saradjuje sa vršnjacima, poštuje pravila i ciljeve grupe
*odvaja se od roditelja i ostaje u grupi
*kada radionice kreira neko ko ima obrazovanje, dugogodišnje iskustvo i uspeh u radu sa decom;
*kada se to sve dešava u prijatnom i prelepom prostoru, gde se dete oseća opušteno i srećno, uspeh je zagarantovan.
*deca vole rad u grupi i zato ih treba uključivati u kreativne radionice, gde će oni raditi na razvitijanju i fizičkih i socio-emocionalnnih  i intelektualnih veština.


   Kroz igru  usmeravanje aktivnosti svakog deteta, deca se socijalizuju, stiču svest o pripadnosti grupi, razvijaju emocionalnu inteligenciju, i uz to stiču potrebne veštinei i radne navike u skladu sa godinama što omogućava bolje preduslove za veći koeficijent intelegencije i više mogućnosti za napredovanje i razvoj u školovanju i  životu.


mr Gordana Maksimović
dipl.defektolog-LOGOPED
reedukator psihomotorike
Sertifikovani logoped
 za rad na najsavremenijem logopedskom DSP
(Digital Signal Processing) Behringer aparatu i za primenu logopedskih istrumenata (logopedske sonde)


 PRIPREMA PREDŠKOLACA ZA POLAZAK U ŠKOLU

Rezervišite mesto na vreme.

Ne zaboravite da od vrednih predškolaca, do uspešnih đaka prvaka, deli ih nekoliko dobrih koraka.

Centar za lični razvoj-Miris pozitivnog duha Kraljevo



Нема коментара:

Постави коментар