Priprema za polazak u školu
kroz kreativne radionice
Spremnost za polazak odnosi se na različite
aspekte dečijeg razvoja i tu govorimo o:
* fizičkoj
*socioemocionaloj
*i kognitivnoj (razvijenost govora, mišljenja,opažanja i pamćenja,
kao i mogućnost usmeravanja i održavanja pažnje određeno vreme) spremnosti za
školu.
Tako da
priprema za školu, kroz dobro osmišljene kreativne radionice predstavljaja dobar preduslov za
savladavanje školskih veština i to kroz:
*Uvežbavanje sitnih mišića ruke, fina
motorika
*Uskladjivanje pokreta oko-ruka
*Naučiti dete da sedi duže vreme na jednom mestu i
nešto da radi (da vežba pažnju i koncentraciju)
*Prepoznavanje slova-kada ga vidi da zna da ga imenuje i da imenuje
predmete koji počinju tim slovom (vežba igra na slovo na slovo)
*Uvežbavanje matematičkih sposobnosti;
-razlikovanje
oblika,
-svrstavanje stvari po nekim osobinama, da
zna šta je veliko, malo, usko-široko,nisko-visoko,
-uočava
položaj:gore-dole, pravo,napred-nazad, levo-desno, ---da se snalazi u svesci,
ali i na ulici,
-da se
snalazi u vremenu:dan-noć, danas, sutra, juče
-poredi
predmete i pojave i uoči sličnosti i razlike
*igra je važan i neizostavan deo pripreme deteta za polazak u
školu.(kroz igru, kao što su"ne ljuti se čoveče", domine, karte, igra
memorije i dr…
Jer u ovakvim igrama dete se misaono aktivira, stavlja se u
situaciju da zaključuje, povezuje, pamti, da poštuje određena pravila, da se
takmiči ili razvija saradničke odnose, ako ih igra u paru.
* Razvijati pažnju tako dase detetu o nečemu priča, ali i
pokazuje to što mu se priča, jer dete mnogo lakše pamti kada nešto vidi i
čuje,;
-čitati deci kraće priče(bajke i basne) i
tražiti da ih prepriča, da odgovori n a pitanja vezana za priču,
-da nacrta neki složeniji crtež o sadržaju
priče, tako da ispuni ceo prostor papira.
* vežba opažanja;
-staviti
pred dete nekoliko igračaka, a kada se ono okrene, promeniti mesta ili neku
skloniti, dete treba da opaža šta nedostaje
-igrati se kupaca i prodavaca, zadavati mu da
vam iz radnje donese 4-5 stvari i proveriti da li je donelo sve što ste
tražili.
-slaganje složenijih slagalica(puzzle)
-tražiti
da uoče razlike sa dva crteža koja izgledaju isto(pronadji razlike)
Priprema dece za polazak u školu, kroz kreativne radionice i igru pokazala se kao jako
dobra i zanimljiva.
Grupa je važna;
*zbog razvijanja
pripadništva, razvoja
*socijalno emocionalne zrelosti, što sve
olakšava detetu polazak u školu, prihvatanje školskog života i obaveza, bolje
komunikacije sa vršnjacima i odraslima
*sklapa i održava prijateljstva-saradjuje sa
vršnjacima, poštuje pravila i ciljeve grupe
*odvaja
se od roditelja i ostaje u grupi
*kada radionice kreira neko ko ima obrazovanje, dugogodišnje iskustvo i uspeh u radu sa decom;
*kada se to sve dešava u prijatnom i prelepom prostoru, gde se dete oseća opušteno i srećno, uspeh je zagarantovan.
*deca vole rad u grupi i zato ih treba uključivati u kreativne radionice, gde će oni raditi na razvitijanju i fizičkih i socio-emocionalnnih i intelektualnih veština.
Kroz igru usmeravanje
aktivnosti svakog deteta, deca se socijalizuju, stiču svest o pripadnosti
grupi, razvijaju emocionalnu inteligenciju, i uz to stiču potrebne veštinei i radne
navike u skladu sa godinama što omogućava bolje preduslove za veći koeficijent
intelegencije i više mogućnosti za napredovanje i razvoj u školovanju i životu.
mr Gordana Maksimović
dipl.defektolog-LOGOPED
reedukator psihomotorike
Sertifikovani logoped
za rad na najsavremenijem logopedskom DSP
(Digital Signal Processing) Behringer aparatu i za primenu logopedskih istrumenata (logopedske sonde)
PRIPREMA PREDŠKOLACA ZA POLAZAK U ŠKOLU
Rezervišite mesto na vreme.
Нема коментара:
Постави коментар